عدم مشارکت حوزه هنری در طرح "اذان تا اذان"
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

رئیس حوزه هنری با تأکید بر نبود فیلم مناسب برای اکران در ایام ماه رمضان درباره تلاش مسئولان سازمان سینمایی برای اجرای مجدد طرح "اذان تا اذان" گفت: با اجرای این طرح موافق نیستیم و در اجرای آن مشارکت نخواهیم کرد.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با تأکید بر این نکته درباره دلایل عدم مشارکت در این طرح گفت: در شرایط فعلی به میزان قابل توجه فیلم خوب در سینمای ایران نداریم که با حال و هوای ماه مبارک رمضان هم‌خوانی داشته باشد و مخاطبان بتوانند در این ماه از آن‌ها استفاده کنند. پس دلیلی وجود ندارد که سینماهای حوزه هنری در این ایام به‌صورت ویژه باز باشد و فیلم اکران کند.

مومنی در پاسخ به این سوال که اگر ارشاد چنین درخواستی را برای همراهی در اجرای طرح به حوزه هنری ارائه کند، پاسخ شما چه خواهد بود؟ گفت: ارشاد در چنین شرایطی تنها پیشنهاددهنده است و هیچ سینماداری را ملزم به این کار نخواهد کرد.

رئیس حوزه هنری در این زمینه تصریح کرد: اساسا توصیه ما به مردم عزیز و مخاطبان سینما این است که در این ماه مبارک بیشتر از فضاهای معنوی استفاده کنند در مساجد حاضر شوند، به اماکن مذهبی بروند و قرآن بخوانند؛ برای فیلم دیدن و سینما رفتن وقت زیاد است.

مومنی افزود: مضاف بر این موارد برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌کند که با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.

اجرای طرح "اذان تا اذان" برای رمضان 91 اولین‌بار از سوی علیرضا سجادپور مطرح شد اما با توجه به سابقه اجرای این طرح در سال‌های گذشته کیفیت اجرای آن با اماواگرهایی مواجه است.

در کنار امکان عدم صدور مجوز از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی،‌ حوزه هنری که در دو سال اخیر اجازه همراهی سینماهای تحت مدیریت خود با این طرح را نداده‌ بود، باردیگر از عدم اختصاص سینماهای خود به اکران ویژه فیلم‌ها در این ماه خبر داده‌است.

طبق این طرح سالن‌های سینمایی پس از اذان مغرب تا اذان صبح باز و با اکران ویژه فیلم‌های سینمایی میزبان مخاطبان خواهند بود. طرحی که تنها در سال نخست اجرا باعث صعود ناگهانی فروش فیلم‌ها و گرم شدن گیشه‌ها شد اما در سال‌های بعد با کنار کشیدن برخی سینماهای اصلی، با شکست مواجه شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب